Woning, Werk, en De Stad - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lotte Sunderman - WaarBenJij.nu Woning, Werk, en De Stad - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lotte Sunderman - WaarBenJij.nu

Woning, Werk, en De Stad

Blijf op de hoogte en volg Lotte

28 Juli 2014 | Australië, Melbourne

Woning

We wonen nu al ongeveer een weekje in ons nieuwe appartementje! We zijn er super blij mee, het is veel beter dan het hotel waar we bleven, de douche is tenminste ook op goede hoogte dat je er normaal onder kan staan. Het is ook op zich best nog wel ruim. En alles zit in het appartement, we hebben eigen slaapkamer woonkamer met 2 banken en een eettafel, badkamer met wc, douche, wasmachine en droger. In de keuken hebben we zelfs een afwasmachine dus dat is ook wel heel fijn! En werk is maar 10 minuutjes lopen vanaf thuis.

Werk

Ook ben ik begonnen met werken, het gaat hier best wel een beetje anders als in Nederland. De mensen geven hier niet echt tips, wat normaal is in Nederland, maar hier doen ze dat niet want je krijgt ook al genoeg salaris om van te leven en dingen te doen. Ik werk nu in de Bistro van de RACV Club, het is een gigantisch restaurant waar ze soms op een avond als het heel druk is wel meer dan 400 mensen binnen krijgen.
Mijn collega’s zijn allemaal ook super aardig en vriendelijk, en iedereen wilt je mee helpen als je iets niet snapt of iets nodig heb.

De stad

De stad Melbourne vind ik echt super leuk! Iedereen is heel vriendelijk, en alles is vrij makkelijk te vinden. Alleen lekker op een terrasje wijntjes drinken is wat moeilijker want de wijn kan soms wel $10 per glas zijn, dus dan houd het snel op. Emma en ik waren in het weekend in de avond nog naar buiten geweest, en wat ons opviel is dat heel veel mensen die naar de echte clubs gaan kleden hun netjes, meisjes met hakken en jurkjes aan vooral, beetje zoals Engeland.

In de stad heb je ook heel veel kleine straatjes met graffiti op de muren, en kleine straatjes met cafeetjes, barretjes en restaurants. Ook heb je in Melbourne heel veel wat onder de grond is gebouwd zoals soort van shopping centrums en zo. Dus is allemaal best wel leuk om te ontdekken!

• 28 Juli 2014 - 08:13

Margriet :

Je appartement ziet er goed uit.
    Fijn dat goed gaat! Groetjes .

• 28 Juli 2014 - 17:28

Paps En Mams:

Ja het ziet er echt heel super uit, en we zouden heel graag even om een hoekje willen kijken.
    Lekker zo 10 minuutjes lopen van je werk, net genoeg om je voor te bereiden en om het op de terug weg weer van je af te laten glijden.
    Jullie zijn goed bezig als ik al je verhalen hoor en zie op de what sapp.
    Ook wij zijn heel blij dat het allemaal goed gaat en dat jullie het naar je zin hebben.
    Hier alles top, pucky wil steeds je kamer in, maar dat mag niet meer.
    Knuffels van ons en leuk dat je een blog schrijft.